Na Facebooku je v současné době přes 5 milionů Čechů. Ať jsou na firemním počítači nebo na soukromém telefonu mají i v pracovní době přístup k sociálním sítím a pravidelně kontrolují co je nového. Přijměte to jako fakt a využijte to ve prospěch firmy. Zapojte je do budování a šíření vaší zaměstnavatelské značky. Je to sice náročné, ale ne nemožné. Jak zaměstnance zapojíte, to záleží na vaší firemní kultuře, ochotě lidí se zapojit a podpoře, kterou si napříč firmou dokážete pro váš projekt Social Recruitingu sehnat.

To nejmenší, co můžete po zaměstnancích chtít, je požádat je o sledování vašich profilů a občasné lajkování nebo sdílení. Podle našeho průzkumu zaměstnanci často sdílí a lajkují ve 49 % firem a v dalších 43 % alespoň příležitostně. Je to snazší, pokud se vám daří produkovat zajímavý obsah a bavíte své fanoušky

Podívejte se na několik inspirativních profilů, které nás v poslední době zaujaly…

Twitter

Zaujmout na Twitteru je umění, které náleží výjimečně vtipným nebo extrémně angažovaným diskutérům. Daří se tu dobře celebritám, sportovcům a politikům. Firmy, které běžně informují jen o novinkách, často neúspěšně bojují o pozornost.

Amazon se vydal cestou poukázky pro lidi, kteří o společnosti hezky tweetují. Zaměstnanci vystupují jako ambasadoři a jejich tweety se někdy nápadně podobají. Cílem je změnit veřejné mínění o pracovních podmínkách zaměstnanců ve skladech.

Větší důvěru mají twitterové účty Strojvedoucího nebo Slečny pokladní. Strojvedoucí nechává veřejnost nahlédnout do míst, kam se běžný smrtelník nepodívá: do kokpitu lokomotivy (poslechněte si rozhovor). Slečna pokladní zase přibližuje lidem radosti a strasti práce pokladní s obrovskou dávkou nadhledu, i s ní si můžete přečíst rozhovor nebo rovnou pohled markeťáka na tuto případovku.

„Lidé jsou naučení, že vše nové je z principu špatně. Až když postupem času zjistí, že jde o dobrou věc, přijmou to,“ shrnuje oblíbený strojvedoucí.

 

 

Instagram

Fotky z pracovišť a kanceláří, akcí a konferencí, z chytrých telefonů manažerů i zaměstnanců. Záleží už jen na míře otevřenosti vaší firemní kultury. Lidé mohou postovat na své profily s firemním hashtagem nebo posílat fotky správcům účtu, kteří je upraví a zveřejní na firemním profilu. Odvážněji k tomu přistupuje instagramový účet @weareogilvy. Spravují ho sami zaměstnanci, kteří se po týdnu střídají. První post je vždy medailonek správce účtu pro další týden a výsledkem je barevná mozaika různých úhlů pohledu na práci i volný čas, která funguje jak interně směrem k zaměstnancům, tak externě směrem k potenciálním kandidátům.

Myslíte si, že dělníky na Instagramu nenajdete? U nás i v zahraničí jsou případovky, které dokazují opak. Prozkoumejte účet @Eurovia_group a #euroviastories. Zaměstnanci publikují příspěvky z pracovišť a firemní účet je pak sdílí znovu s doplněným popisem a s násobně větším dosahem. Takové příspěvky už mohou fungovat jako magnet pro nové kandidáty a navíc pro některé zaměstnance bude taková publicita i jistou formou ocenění a uznání.

Příště se podíváme na další způsoby, jak zapojovat zaměstnance na Facebooku a na LinkedInu. A pokud máte v rukávu nějaké zajímavé příklady, jak se zaměstnanci zapojují do HR marketingu, napište nám.

Share This