Social Recruiting je o aktivním zapojování zaměstnanců do online HR marketingu a recruitmentu. Při této představě se často vyděsí jak zaměstnanci, tak HR oddělení. „To jako budou moje fotky viset na firemním Facebooku?“, „Vždyť nám budou trávit celou pracovní dobu na těch internetech!“ nebo „No víte, teď to u nás není ideální, tak do toho radši nebude šťourat, lidi by si akorát na těch sítích stěžovali“.

Vaši zaměstnanci jsou na sítích důvěryhodnější než CEO

Lidé na sociálních sítích tráví čas kvůli lidem. Zajímají je lidské životy, jejich známí, přátelé, rodina, ale i celebrity, politici, youtubeři. Nechtějí mluvit s logy. Pro HR oddělení to znamená, že by se měla snažit vyprávět příběh své firmy s lidmi, prostřednictvím lidí a pro lidi. Tedy zapojovat zaměstnance.
Uchazeči si mohou zjistit o firmě velké množství informací online ještě před tím, než se odhodlají poslat někam svůj životopis. Prohlédnou si všechny firemní profily na sociálních sítích a budou se pídit i po názorech zaměstnanců, současných i minulých. Důvěřují jim totiž až 3x více než informacím z oficiálních profilů.

Osobní doporučení je nejefektivnější

Kvalitní kandidáti přicházejí nejčastěji na doporučení od vašich současných zaměstnanců a sociální sítě tento efekt umocňují. Požádejte zaměstnance o sdílení inzerátu a oni vám rádi pomohou. Podle našeho průzkumu zaměstnanci podpoří firemní profily u 9 z 10 firem lajkováním nebo sdílením. Vaše zpráva se tak dostane k tomu správnému publiku.

Zvýšíte si tím tak organický dosah v síti (přirozený, neplacený). Pokud třeba 10 vašich zaměstnanců příspěvek olajkuje nebo nasdílí, tak se zpráva ukáže násobně většímu množství lidí, kteří jsou ochotnější k tomu zajímat se o vás a o práci, kterou nabízíte, protože ve firmě někoho znají a mohou se doptat na upřímný názor současného zaměstnance.

Aleš a Marie
V minulém článku jsme psali o tom, Co je Social Recruiting.

Příště se podíváme na pár dobrých příkladů zapojování zaměstnanců.

Share This