HR profesionálové denně používají sociální sítě pro oslovení nových kandidátů, šíření své firemní kultury a angažování vlastních zaměstnanců. Výsledky 2. ročníku průzkumu Sociální sítě v HR marketingu a recruitmentu přinášejí řadu zajímavých zjištění, především o vzrůstající náročnosti jejich využívání a s ní spojené skepsi, která panuje v interním HR. Dá se ještě říct, že nám sociální sítě ulehčují práci nebo je to jen zabiják času?

Lidé na sociálních sítích tráví velké množství času, což z nich činí ideální kanál pro oslovení nových publik i prohlubování důvěry se současnými fanoušky. Většina firem proto vstoupila na sociální sítě, aby byla nablízku svým zákazníkům, zaměstnancům i kandidátům. V současné době není tedy komunikace na sociálních sítích již konkurenční výhodou, ale v podstatě nutností.

Přestože si HR profesionálové tuto nutnost uvědomují, tak si často stěžují, že nemají na správu sociálních sítí čas, finance, znalosti ani podporu managementu. Díky tomu nemohou dostatečně komunikovat značku zaměstnavatele jak ke stávajícím zaměstnanců, tak i k potenciálním kandidátům. Online recruitment ve střední nebo větší firmě může zaměstnat člověka i na půl úvazku, zvlášť pokud má firma více sociálních sítí a je v online komunikaci proaktivní. Při nedostatku času HR profesionálové přeskakují to, čemu nejméně rozumí anebo to, co jim připadá zbytečné. Nejčastěji se jedná o monitoring, měření úspěšnosti či analýzu dat.

Právě tyto zanedbávané aktivity mohou HR profesionálům přinést největší přidanou hodnotu. Z ohromného množství dat o uživatelích, které webové stránky a sociální sítě poskytují, lze zjistit, kteří lidé se o firmu zajímají a reagují na příspěvky. Důkladná analýza pak umožňuje velmi přesně zacílit reklamu na správné kandidáty. Naopak bez tvrdých dat HR profesionálové nemají v rukou dostatečně přesvědčivé argumenty o významu online HR marketingu. Generální ředitelé a majitelé firem pak oprávněně nechtějí navyšovat rozpočty i kapacity, čímž vzniká bludný kruh, ze kterého ale lze vystoupit.

Pokud máte zájem o ucelenou zprávu z průzkumu Sociální sítě v HR marketingu a recruitmentu, můžete ji stáhnout zde na webu. Žádáme vás pouze o email, abychom vás mohli oslovit při příštím ročníku průzkumu.

Průzkum realizovala společnost Grant Thornton v prosinci roku 2018. Průzkumu se zúčastnilo 391 HR profesionálů z firem napříč různými odvětvími a velikostmi z celé ČR. Dotazovali jsme se, jakým způsobem využívají sociální média v HR oblasti, jak je spravují, co na nich komunikují a co jim to přináší. Tématu se dlouhodobě věnujeme, a tak jsme průzkum obohatili o naše intepretace a zkušenosti.

Pokud vám tento průzkum přijde zajímavý, řekněte o něm svým kolegům. V případě zájmu o publikování výsledků nás prosím předem kontaktujte.

Přejeme inspirativní čtení.

Aleš a Marie

Share This